Thailand

6 juli 2013

Zaterdag 6 juli 2013
Vertrek vanaf Amsterdam naar Istanbul, vanwaar we door vliegen naar Bangkok.

Zondag 7 juli 2013
Na wat vertraging op Istanbul komen we op precies de juiste tijd op Bangkok aan.De drukte daar valt reuze mee en per taxi vinden we in een half uur ons hotel.Even een lekkere duik in het zwembad en dan een hapje eten, midden op straat. Wij kijken onze ogen uit. Als we nog een afsluiter willen nemen krijgen we meteen de tropische regenbui op onze kop, maar het kan ons niet echt afremmen. Moe en voldaan gaan we vroeg bed, helaas heeft iedereen dan toch last van de Jetlag :) en zijn we om de beurt wakker of hebben we honger.

Maandag 8 juli 2013
We staan vroeg op om naar het Grand Palace en de Wat Phra Keo te gaan. Onderweg hebben we alle smoezen al gehoord  van " het is gesloten" tot " er is een grote demonstratie". Vastbesloten lopen we door en komen we eerst bij de tempel met de grote gouden Boeddha en de grote liggende Boeddha, de een na de andere is zeer indrukwekkend. Vervolgens op naar het "Grand Palace" zou het open zijn of toch niet. Je gaat er haast in geloven als zelfs de politie tegen je zegt dat het gesloten is, maar een hoek om en daar kunnen we toch ook naar binnen. Het is inderdaad net de Efteling, potserig indrukwekkend maar toch ook zeker erg mooi en de moeite waard. We zitten met ons hotel niet ver van alles maar we nemen dan toch de tuk tuk naar het hotel (€1,05) daar gaan we niet moe van worden. Om in termen van de efteling te blijven valt de tuktuk in de categorie " Bobbaan" gewoon leuk dus.Vanavond hapje eten op Khao San Road, waar we echt lopend naar toe kunnen.

Dinsdag 9 juli 2013
's morgens lekker uitgeslapen en in het zwembad vertoeft , om om 13,00 uur te gaan fietsen. De taxi bracht ons naar de andere kant van de stad voor wel  125 Bth (incl fooi) de fietstocht is niet te beschrijven. Eerst fietsten we dwars door de sloppenwijken van Bangkok, net of je door de mensen hun huis fietst. Vervolgens met de boot om dan opens in de "jungle" te fietsen. Niemand heeft een woord gezegd tijdens de fietstocht omdat we zo onder de indruk waren (best knap als zelfs ik niks zeg :)) onderweg hebben we een varaan gezien, een school bezocht en een fabriek bezocht. Bijna aan het eind werd het donker en begon het te waaien, we konden net op tijd schuilen onder het grote viaduct van Bangkok. Binnen 5 minuten stonden we tot onze enkels in het water. Om 18.00 uur waren we veilige (mam!) terug.'s avonds hebben we onze trouwdag gevierd met patat voor de mannetjes en heerlijke curry voor ons (en een bananenpannenkoek voor zus;))

Woensdag 10 juli 2013
Nieuw avontuur: we gaan de lokale bus proberen. Als de mannen nog even het zwembad induiken ga ik gauw de spullen pakken en kan ik ook nog een duikje nemen. Vervolgens nemen we een taxi naar het Southern bus terminal echter dat lukt niet. De tuktuk brengt ons naar de toeristoffice. Dan hebben we uiteindelijk op een briefje in het Thais hoe we de taxichauffeur kunnen uitleggen hoe we bij de bus komen. Dat belooft wat voor de bus! Niets is minder waar. We vinden binnen enkele minuten de bus en die blijkt binnen 10 minuten te komen. Als hij inderdaad binnen 10 minuten er is hebben we gewoon een privé mini van. Er stapt niemand onderweg in en binnen een uur zijn we in Damnoen Saduak. Het hotel is super luxe en de mannen springen meteen weer in het zwembad, als het donker wordt vanwege de, inmiddels welbekende regenbui besluiten wij het rustig te houden en gewoon niets meer te doen. Heerlijk biertje en fruitshake, zwemmen en niets. We zijn hier overigens alleen. Ik denk dat hier echt alleen maar drijvende markt is en verder niets.

@ellis: hou vol jij het nog een beetje vol?.

Donderdag 11 juli 2013
Vanmorgen vroeg op om naar de drijvende markt te gaan, we konden de fiets van het hotel lenen, dus daar gingen we weer. De markt was een beetje toeristisch maar toch wel heel bijzonder en veel mooie authentieke vrouwtjes (deze foto's volgen later). Wel al wat foto's van stoere mannen met slangen.Vervolgens nog een enkel uurtje in het zwembad opladen om vervolgens met de lokale bus naar Bang Phae te gaan, daar overstappen en verder met de echt lokale bus (zonder airco). We hadden een monnik naast ons , en iedere keer als we hem ook maar even aankeken, liet hij zijn fotoboek met poes zien. (toch een beetje vieze man)( @ellis ik moest erg aan jouw poes denken, hij zal wel al groot worden).Van de conductrice kregen we handen vol met lychees. Na in totaal een reis van drie uur waren we in Kanchanaburi. We hebben een hotelkamer op het water, ziet er erg leuk uit (niet luxe maar wel leuk). Morgen verder...

@zus, het is echt zo leuk als ik jouw reactie iedere dag zie. Jij zal wel aan het aftellen zijn:)

@omi,, mam super leuk dat je het volgt en ook gereageerd hebt.Ze hebben hier overal tempels en vereren de goden maar op de eerste plaats komt toch de vader en moeder. We zullen morgen voor jou wat bloemen eren.XLX olga

@oma & Sielia, ik hoop dat het nu lukt om te lezen, je kunt onder aan het reislogger reageren...

Vrijdag 12 juli 2013
Als we op staan schijnt de zon, voor het eerst. We vonden het best lekker weer tot nu toe en vaak beter uit te houden dan in Frankrijk (sorry Sielia) maar als de zon schijnt is het toch behoorlijk heet. In de middag gaan we naar naar de tijger tempel, we gaan er met de taxi heen, de mooie open truk (foto volgt). Bij de tijgers moet Hugh een t-shirt kopen (want de tijgers worden wild van zijn rood witte Ajax shirt, wie kan zich dat nou voorstellen? ) ik moet iets over mijn schouders en ben te gierig voor een shirt, dus besluit mijn regenjas aan te doen. Ik kan je verzekeren het was binnen heel wat natter dan alle tropische regenbuien bij elkaar (dom dus). De entree prijs is voor Thaise begrippen belachelijk hoog en ik begin medelijden te krijgen met de taxi chauffeur, ik heb namelijk onderhandeld over 100 BTH en de entree prijs is net zo duur als de hele taxi rit. Terwijl wij naar de tijgers gaan wacht de taxichaffeur geduldig tot we terugkomen. Bij de tijgers kan je op de foto en je raadt het al, extra betalen of heel lang wachten. Ineens moeten we aan de monnik in de bus denken met zijn foto van de poes...(zie gisteren). Uiteindelijk zijn we aan de beurt en is alle ellende vergeten, want ze zijn toch wel indrukwekkend. En raar om zo dichtbij de grote poezen te zijn. De mannen vinden het fantastisch en ook wij hebben toch wel praatjes dat ze grommen of wakker werden. Nou ja vreemd al met al. Als we terug gaan wil Joey nog graag een duikbril, we proberen het de taxi chauffeur uit te leggen en denken dat hij er niets van snapt, maar uit eindelijk remt hij toch af bij de winkel die wij in gedachten hadden. Helaas voor ons worden duikbrullen niet verkocht bij de speelgoedwinkel, ook niet bij de auto shops, de viswinkel of nog enkele andere winkels. De chauffeur rijdt de hele stad rond en uiteindelijk stoppen we bij een sportwinkel en kopen we een duikbril. Vanavond hebben we een super thais restaurant gevonden en echt super lekker gegeten..

@ Francoise en Ellis: vast nog heel druk?...met alle tijgers moest ik weer aan het jonge katje van ellis denken.

Zaterdag 13 juli 2013
Een schitterende rondreis gedaan. We begonnen met een 7 traps (Erawan) waterval die we van de onderste laag tot de top ( bijna dan) hebben beklommen. Boven werden we begroet door een mooi aapje die vanuit de bomen aangesneld kwam.Olga heeft in 1 van de baden haar voeten heerlijk kunnen laten masseren door de mondjes van tientallen eelteetvisjes. Haar voeten zijn nu weer zo zacht als baby voetjes.Na terugkomst kregen we een heerlijke lunch die we binnen no time op moesten eten omdat de olifanten voor ons klaar stonden. Wonder boven wonder is onze traagste eter een liefhebber van Thai food en waren we onder begeleiding van een gestreste reisleidster en haar nog strengere chauffeur op tijd klaar.De olifantentocht was een mooie belevenis. Wat een lieve wichelaars zijn die beesten. Hugh en Joey hebben nog een tijd voorop gezeten en moesten de beesten mennen. Op een paar botsingen tussen de kolossen na verliep dit best goed.Na de olifanten kregen we de echte trillseeker: een tocht met de longtail boot tegen de stroom op van de River Kwai en terug met een bamboo vlot. Het enige wat hieraan ontbrak was een lekker koud biertje om meer van het uitzicht te kunnen genieten.Via een treinreis op de bekende spoorlijn, een hachelijke tocht met de taxivan (onze chauffeur dacht dat hij in een aflevering van Diehard figureerde) eindigde de excursie bij de brug der bruggen, nl. die over de River Kwai. Op een valpartij van Joey na die vluchtte voor de aanstormende trein (pijnlijke knie genezen door een kus van de vrouw met de babyvoetjes) hadden we alle tijd om de overkant te bereiken voordat de trein ons voorbij kwam. Al met al een schitterende excursie.'s-Avonds voor de tweede maal in ons restaurantje de dag afgesloten. Leuke variatie op voor- en hoofdgerecht. Joey kreeg een hoofdgerecht en vervolgens zijn overheerlijke moneybags (kleine springrolls), Olga en ik kregen voor- en hoofdgerecht min of meer gelijk. Bij Hugh ging de volgorde perfect, echter pas nadat wij klaar waren. Neemt niet weg dat het eten weer super was en ik heb kunnen bepalen dat van de aanwezige Thai biertjes Leo mijn voorkeur heeft.

Zondag 14 Juli 2013
Het grappige van op reis zijn is dat je steeds mensen ontmoet, die je verderop ook weer eens tegenkomt. Zo ook Judith en Maarten (uit Haaksbergen). Samen met hen hebben we een privé minibus naar Ayuthaya geregeld. Om 13.00 uur vertrekken we en om 15.00 uur arriveren we in Ayuthaya. Onderweg worden allerlei hapjes ingeslagen en samen gedeeld. Het hotel lijkt luxe, de kamer is prachtig, zwembad lekker, want het is hier voor het eerst echt warm. De buurt lijkt een beetje minder. als John en ik naar het treinstation lopen om de tickets te regelen voor de volgende dag komen we ook voor het eerst echt zwervers tegen. De details zal ik jullie besparen. Aangezien iedereen moe is willen we bij KFC eten, maar dat valt tegen (wel fijn dat de kinderen het Thaise eten dus boven de KFC stellen). We besluiten gewoon vroeg naar bed te gaan.

Maandag 15 juli 2013
Sorry gisteren en vandaag is in een keer geschreven, het internet in het hotel ligt eruit, inmiddels heb ik nu een computer. We gaan vandaag de oude Ruïne stad per fiets verkennen. Het is zeer indrukwekkend om door een hele stad te fietsen en overal weer ruïnes van een oud paleis tegen te komen. Iedere overblijfsel van een oud paleis of tempel is zeer groots. Hugh is niet zo lekker, maar zeurt niet en gaat gewoon met alles mee. Als we om 15.00 uur naar het hotel willen zijn we ieder gevoel van richting kwijt, de stadsplattegrond die we bij ons hebben biedt hier geen uitkomst. Als we het vragen worden we soms naar rechts soms naar links gestuurd en soms gewoon uitgelachen....Na een klein half uur vragen we het nog eens, ik denk slim te zijn en vraag naar het trein station, wat niet zo ver bij ons hotel vandaag is, wij worden op een 5 km gewezen... John weet beter en vraagt naar het hotel.De mannen beginnen te lachen en wijzen, het ligt gewoon voor ons.... nou ja zwembadje dus om af te koelen."s avond gelukkig weer lekker gegeten waardoor de stemming er weer in komt. Morgen gaan we per trein naar Chang Mai.

@ Postma's: het valt best mee hoor met de bediening; inmiddels zien we alles gewoon als een de chinees bij ons in NL. We bestellen van alles en iedereen eet alles (zelfs Hugh)

@ zus: Hoop dat we nog even contact hebben voor je naar de ijsberen gaat. wel raar hoor, ik zie hier Olifanten, tijgers, slangen etc. en jij straks ijsberen...

@ Omi: het gaat super, de mannen vinden het fantastisch.

@ Oma gewoon een kus voor jou omdat we in deze tijd aan je denken.

Dinsdag 16 juli 2013
Met de trein van Ayuttaya naar Chiang Mai we vertrekken om 9.00 uur en zouden om 20.30 uur moeten aankomen. Het valt tegen we vertrekken om 10.00 uur en komen om 23 uur aan, maar het kan erger, later lezen we in de (nederlandse)krant dat de trein na ons is ontspoort. Op de Thaise TV zien we niets. Er zijn veel gewonden.....

Woensdag 17 juli 2013
Na een goede maaltijd en een fijne nachtrust is de treinreis weer gauw vergeten. Hugh heeft nog steeds een beetje last van zijn maag en de mannetjes blijven bij het zwembad (wij verhuizen de spullen naar een mooiere kamer) en gaan de stad even in. We staan even stil bij de sterfdag van Myrna en kiezen een mooie tempel om bloemen te offeren. Daarna halen we de mannen op om lekker te lunchen en in een tropische regenbui wat rond te lopen. De laatste 500 m wordt door de mannen in een riksja afgelegd. Dit is meer een liefdadigheidshandeling om de oude baas van de bedelstaf af te houden. Als we bij het hotel zijn is het inmiddels droog en gaan we zwemmen. 's Avonds gaan we een uit onze dak op de avond markt en doen we lekker inkopen. Joey komt er achter hoeveel hij kan doen met zijn geld. Hij heeft het onderhandelen helemaal door en heeft inmiddels fluitjes, lichtgevende parachute, licht gevend en swingend t shirt, tuktuk, Libelle etc. gekocht. Geweldig. Ik mag voor in in de tuktuk, dat ritje zal ik ook niet gauw vergeten..... Zeer leuke dag dus weer.

@elidia en Colette: leuk dat jullie zijn aangehaakt, denken veel aan julie. Knuffel van de mannen voor Midas

@omi: geen zorgen. Het is helemaal leuk en komt dus allemaal goed.

@sielia: leuk dat je zo vaak reageerd, ik hoop dat je zo nu en dan iets herkent.

@ananda: het zal zeker stil zijn in landsmeer, wil jij Ali een kus van ons geven en uitleggen hoe zij ons kan volgen (helemaal vergeten) Ps jouw tijd komt nog hoor, dus niet jalours zijn.

@zus: is Stockholm een leuke stad? Ben ook benieuwd naar jullie verhalen, de mannen hebben het vaak over je als ze iets vragen en ik zeg: dat weet ik niet ik ben hier ook nog nooit geweest. Zij antwoorden dan standaard " maar Tante zus wel" Xlx.

Donderdag 18 juli 2013
Vanmorgen vroeg opgestaan om de jungle in te trekken. We zien nu iets van de omgeving van Chiang Mai, die is groen en schitterend. Hugh heeft inmiddels een imperium pil ingenomen en gevolg is dat het er nu aan de bovenkant uitkomt in plaats van de onderkant. De wereldreiziger klaagt echter niet en als hij op de rug van onze grote vriend ,de olifant zit is hij alles vergeten. De kolossen leggen nu een rondje door de jungle, deze is echt schitterend. Vervolgens gaan we naar een Bergvolkje. Als je uit de auto stapt krijgen we meteen drie kinderen om ons heen die ons armbanden verkopen voor 5 BTH (we hebben weer iemand van de bedelstaf gered) apart om zien hoe deze mensen leven en werken. De vrouwen weven schitterende sjaals (ja oma's jullie snappen het al...) de mannen doen niets. Honden, kippen en varkens lopen gewoon rond. We volgen de route met een wandeling naar de waterval, waar we ook maar meteen in gaan zwemmen. Dit is toch echt super. Dan rammelt de maag en gaan we een hapje eten, gewoon ergens onderweg waar alle reizigers stoppen. Simpel maar heerlijk. Daarna doen we een bamboe rafting, deze ís al iets spannender dan de vorige keer. We hebben vooral veel lol. De mannen zorgen voor aandrijving van de boot maar vergissen zich nog wel eens in de diepte. Op de terug reis zien we alleen de binnenkant van onze ogen...Inmiddels heeft Joey een Thaise vriendin (3jr) welke helemaal gek met hem is en iedere dag met hem wil zwemmen.

Vrijdag 19 juli 2013
Wederom vroeg op. Kleine toegift voor de mannen: Olifanten zwemtocht. Het zijn echt zulke lieve beesten. De mannen zwemmen met een kleine olifant die hun van zijn rug gooit. Erg grappig. Vanmiddag een toegift voor Alicia (Joey's Thaise vriendinnetje) de hele middag met haar aan het zwembad. Hugh heeft inmiddels een hockey vriend gemaakt. Dus John en ik knijpen er even tussen uit voor een tocht naar de zijdefabriek. Raar om de kinderen met de riksja weg te sturen en er zelf vandoor te gaan, maar we krijgen al gauw een sms dat ze veilig zijn aangekomen. Ook zij krijgen het reizen door en zijn nergens bang voor. De zijde fabriek valt tegen, mooi om te zien hoe zijde gemaakt wordt maar verder houdt het snel op. Een lap zijde met een ingewikkeld werkje vordert 10 cm per dag. Een effe lap zijde 1 meter per dag. Een avond jurk zit er dus niet in....Verder vertoeven we aan het zwembad en hoef ik jullie niet te vertellen dat ik me nu al weer op het eten verheug.

@ Omi: voor de zijde blouse moeten we dus waarschijnlijk naar China :)

@ Ellis: het is echt een aanrader met de mannen....

@ Zus: veel plezier spreek je gauw.

Zaterdag 20 juli 2013 en Zondag 21 juli 2013

Laatste dagje in Chiang Mai. Omdat de trein vorige keer zo vol was hadden we de terugreis maar meteen geboekt (hadden ook al gehoord dat de vliegtickets vanwege de treinontsporing enorm omhoog zijn gegaan, dus we hebben het er maar niet over en gaan gewoon). De mannen duiken na het ontbijt het zwembad in en John laat zijn voeten masseren. Ik kan dan even rustig de tassen herladen. Daarna vertrekken gaan we nog even op zoek naar souvenirs, we belanden in een tropische regenbui in een overdekte markt (kad Luang0. Hier zijn alleen maar Thaise mensen en geen toeristen. John lukt het niet om meer dan 10 BTh af te dingen op cashew noten maar Hugh kan op de kattepult van 20 BTH nog 5 BTH afdingen (omdat hij er 10 koopt, ik hoop dat we de grens nog over komen).Om 17.00 uur stappen we in de trein en het blijft ons verbazen; we hebben onverwacht gewoon slaap plaatsen. Enorm grappig natuurlijk om de trein om te bouwen me te gaan slapen. We slapen niet op zijn lekkerst, maar de tijd gaat wel snel en als we wakker worden zijn we weer terug in Bangkok. Omdat het een lang weekend is (waar we pas later achter komen) zaten alle hotels op Koh Samet vol. We hebben dus besloten om haar Hua Hin naar het strand te gaan. We kunnen met de trein door (helaas derde klas, super vol en we stoppen op ieder station). Na drie uur zijn we nauwelijks op de helft (terwijl het hemels breed maar 199 km is. We hebben dan ook spijt dat we geen taxi genomen hebben. We besluiten uit te stappen in Ratchanaburi om alsnog een taxi te nemen. Vanaf daar belanden we in een overvolle mini bus, maar we zijn er in anderhalf uur. Als we een taxi vragen ons naar het hotel te brengen maken we een extra rit door de stad omdat hij niet weet waar het ligt of zoals we later realisrene niet kan lezen. De beste man probeert ons in ieder hotel te dumpen, maar we houden vol tot we er zijn. Als we er zijn blijkt de boeking verkeerd te zijn gegaan (we hebben ons vanwege de nachttrein in de datum vergist). Het is een klein nieuw hotel en de eigenaar is als een moeder die alles oplost. Dus we mogen bij de buurvrouw slapen en kunnen morgen in het hotel terecht. Intussen sleept ze luie stoelen, koffie en mango aan om ons te vertroetelen. Ook dit hoort bij avontuur en als we morgen het strand hebben gezien kunnen we er vast weer om lachen.Hugh is inmiddels van de buikklachten af, tijdens de reis had John wat last,maar hij klaagt niet. Niemand overigens, ondank dat het nu voor het eerst een keer echt tegen zat.

@ Ali, leuk dat je ook bent aangehaakt.

@ Ananda, dank dat je nog even naar Ali bent gegaan.@ Oma & Opa, leuk dat jullie de berichten nu samen lezen.

@ Omi, volgens mij ga jij binnenkort ook weg?

@ zus, doe ons niet na door te knuffelen met de ijsberen, lijkt mij niet verstandig. Hoewel dat dacht ik ook van de olifanten, en die beesten zijn zo lief...

@ Sielia, het is hier zo lekker warm qua temperatuur hetzelfde als bij jou, maar toch heel anders, hoe vond jij dat verschil?

Maandag 21 juli 2013
Na een nacht bij de buurvrouw van ons echte hotel doorgebracht te hebben. Beginnen we maar eens met een strand dag. Het strand blijkt, tot onze verrassing, al aan het einde van de straat. Heerlijk rustig en we doen niets. 's middags installeren we ons in het "echte hotel" . Het is een huis met 4 kamers en verder zijn er geen gasten. HeerIijk luxe we voelen ons echt thuis en de eigenaar doet er alles aan om ons te verwennen.

Dinsdag 22 juli 2013

In tegenstelling tot gisteren is het vandaag wat bewolkt en besluiten we naar de apen tempel te gaan. Grappig de apen zijn overal Je kan ze veoren en jij loopt hun voor de voeten of zij jou ? Joey krijgt het ongemerkt aan de stok met een aap die zijn drankfles wil. Joey gebruikt het als wapen en ze krijgen bijna ruzie. Dan zijn die aapjes toch best eng (net als Joey) als we de aperots afdalen komen we in de vissershaven terecht, waar ze volgens mij weinig toeristen zien. We eten lekker aan het strand en iedereen is dan voldoende opgeladen om lang het strand naar het hotel te wandelen. Na twee uur roept Hugh, tot ieders verrassing dat we er bijna zijn. Moe en voldaan plonzen we in het zwembad (je).
In de avond blijven we op de lokale markt, die er alleen is omdat het feest is, dat betekent dus ook geen biertje. We nemen zo'n overheerlijke shake, die zal ik echt gaan missen als we in Nederland zijn! Wat een lekker drankje!!

Woensdag 24 juli 2013
We zijn toe aan een rust dag en verblijven de hele dag op het strand. Hoewel het bewolkt is en soms zelfs spettert hebben we het heerlijk. Eten op het strand en doen nog een ritje op de banaan.
's Avonds naar de night market. Gezellig leuk en heerlijk eten.
Wat een leven.
@ oma van harte gefeliciteerd!!!

Donderdag 25 juli 2013
Na drie dagen luieren eindelijk weer eens iets doen. Helaas begint de dag voor Hugh weer met spugen, het mannetje is natuurlijk niet gewent om zo goed te eten, maar ook nu houdt hij zich weer stoer en vertrekken we toch naar het bounty eiland enige killometers verder om te snorkelen. Onderweg begint het ernstig te regenen en ik maak me zorgen of dit het wel waard was. Na 2,5 uur rijden gaan we met de speedboot naar het eiland. Dit is echt wit strand blauwe zee. Wij gaan met een soort zelfgemaakt moederschip verder en kunnen snorkelen. De vissen zijn er zo veel dat je niet eens in het water durft te springen. Als we er eenmaal in liggen eten ze banaan uit je hand. Nemo is er niets bij. Ook is hier nog koraal, wat een mooie kleuren. Na een half uurtje vertrekken we naar een diepere plek en kunnen ook daar nog even genieten van de mooie onderwater wereld. Ik had niet verwacht dat het zo mooi zou zij. Na een bounty lunch vertoeven we nog een uurtje in zee en vertrekken we weer met de speed boot naar de kust. We hebben de hele dag dag toch weer mooi weer gehad tot we in de auto terug stappen. Waar maakte ik me ook weer zorgen om? Dit was het echt waard. Terug in de auto valt iedereen in slaap en besluiten we dat we toch na deze reis moe zijn. We eten simpel op de hoek en gaan naar bed.

Vrijdag 26 juli 2013

We hebben gistren een reisgids ontmoet die  (of wiens broer, vriend of wat dan ook) ons met de taxi naar Bangkok brengt. Het is een ontzettende luxe van en de mannetjes zitten breed uit voor in. In 3 uurtjes zijn we in Bangkok. Hugh en Joey duiken het zwembad in en John en ik gaan shoppen en de laatste dingen regelen. We scoren een mooie nieuwe koffer en een backpakkers rugtas voor Hugh. Smiddag gaan we eten bij onze "oude"vrienden op Rambutti road. Grappig dat sommige je nog herkennen en weer vrolijk naar je swaaien. We logeren op Khao San Road, dit is echt een stuk luidrustger dan ons vorige adres in Bangkok en we hebben dus super massel gehad. Als John en ik 's avonds nog een biertje drinken op de stoep van ons hotel loopt er een rat bijna over mijn voeten heen. Heel even is er geen herrie meer op Khao San Road, maar alleen mijn gegil. Ik denk dat ik nu toch klaar ben voor de terugreis.

@ Francoise: heel veel plezier in Thailand, ik hoop dat jullie het net zo leuk hebben als wij.

@ OMA en Omi tot gauw.

Zaterdag 27 juli 2013

We vertrekken vanuit Bangkok naar Istanbul. Vandaar met een uurtje vertreging (technische storing) door naar Schiphol. Doordat je tegen de klok in reist komen we om 23.00 uur aan op Schiphol. Ik hoop dat we lekker zullen slapen in ons eigen bed.

Zondag 28 juli 2013

Heerlijk geslapen en we realiseren ons nu pas dat het afgelopen is. Iedereen (behalve Joey omdat hij oorontsteking heeft, en vliegen dan niet leuk is) droomt over een volgende grote reis. Zelfs John hoor ik stiekem zeggen dat we dit vaker moeten doen...?

Hoe dan ook wel of niet vaker: dit was echt Fantastisch en we zullen dat nooit vergeten!

1. Edith:
    30 juni 2013
    Wat zullen jullie er een zin in hebben. We gaan jullie zeker volgen.
  2. Edith:
    8 juli 2013
    Sawasee, wat hoedomte horendat alles goed os gegaan. Ben trots op jullie, dat je alle smoezen hebt doorstaan. Als ware wereldreizigers. Hier is het al twee dagen mooi weer. Vanavond lekker op het strand eten. Blijf genieten. Rob en edith
  3. Edith:
    10 juli 2013
    Sawadee, wat een geweldig verhaal. Zit elke ochend met de i-pad op schoot, om weer een nieuw verhaal te lezen. Zal deze keer rustiger typen, want vorige verhaal leek wel thais. Ik wist dat jullie het fietsen tegek zouden vinden. Ik ben trots op jullie. Hier vandaag mij laatste werkdagje gehad. Vanvond even bij omi eten. Zullen haar muis even tot leven wekken. Blijf genieten.
  4. Rie-hogenes:
    10 juli 2013
    Leuk om jullie te volgen, het is volgens mij ierdere dag wel
    weer spannend. Maar geniet en hou de vergeet niet om alles goed in je op te nemen. Tot kijks
  5. Edith:
    11 juli 2013
    Sawadee, kan elke dag bijna niet wachten op het volgende verhaal. Wat een stoere foto's met die slangen! Misschien leuk nieuw huisdier, voor thuis? Vandaag mijn eerste vakantiedagje, het weer is niet meer zo goed, dus lekker in huis rommelen. Over een paar dagen gaan wij ook. Maar we blijven jullie volgen hoor. Veel te leuk. Pas op de muggen op het water, blijf genieten.
  6. Hans Postma:
    heel leuk om te lezen
  7. Hans Postma:
    11 juli 2013
    we waren een tijdje offline, vanwege kapotte harde schijf.
    Deventer op stelten was erg leuk. Veel verschillende optredens in de stad. Een aanrader voor een leuke dag!
    Vanavond eten bij Talitah! tot snel
  8. Edith:
    12 juli 2013
    Sawadee, he tijgertemmers. Blij dat hij niet alle muisjes heeft opgegeten. Was al benieuwd hoe het weer bij jullie was, maar snap nu dat het goed te doen is. Klinkt als echte wereldreizigers, uitleggen dat je een duikbril wilt. Wij hebben ooit gezocht naar een thaise astrix.... Al op de brug gestaan? Hier vast een dagje pakken en opruimen. Morgen hopelijk weer zon. Rob wil wel een starbucks shirt hoor. Blijf genieten.
  9. Rie-hogenes:
    12 juli 2013
    Ik heb je schoonmoeder gebeld, maar ze had het inmiddels gevonden. De foto's zijn leu. Je krijgt echt veel reactie's
    groetjes
  10. Corry van der bult:
    12 juli 2013
    Net een brief teruggekregen als onbestelbaar,Rie wees mij dat ik zo kon schrijven. Heel leuk je verslag en de foto,s echt genieten. Zal nu steeds antwoorden. Heel veel liefs xxxxx oma
  11. Francoise:
    14 juli 2013
    Heerlijk om te lezen en vooruit te genieten! Nog 2 weken... Wij gaan fietsen met Ko ( Nederlander) en hebben 'breakfast with the monks' geboekt bij de
    Tijgers
  12. Edith:
    14 juli 2013
    Sawadee, noe's( muis in het thais, volgens het woordenboek). Wat een heerlijk dagje, klinkt fantastisch. Hier even een dag rust, met hoofdpijn op bed. Morgen pakken. Blijf genieten.
  13. Hans Postma:
    15 juli 2013
    geweldig die olifantentrip! Zal iets meer begrip gaan tonen voor horeca c.q. slechte bediening in Nederland.
  14. Sielia:
    15 juli 2013
    heb weer alles gelezen had al teruggeschreven maar misschien niet ontvangen . wat een land he .je kan alleen maar genieten .wil best weer een keer terug .heel veel kusjes je zus
  15. Rie-hogenes:
    15 juli 2013
    Soms zitten de dingen daar ook wel eens tegen, maar jullie komen er altijd welweer uit. Groetjes en een knuffel voor allemaal.
  16. Edith:
    15 juli 2013
    Vandaag nog even lekker in de zon gezeten, voor we morgen op pad gaan. Even satetje eten en vroeg op bed. Buurvrouw brengt ons om 6.30 uur naar schiphol. Vanuit Oslo, spreken we elkaar nog. Blijf genieten.
  17. Colette:
    Hoi lieve Muijsjes!
    Beetje laat aangehaakt maar nu ben ik weer helemaal bij, echt fantastisch deze verhalen en foto's.
    En dat lekkere thaise eten mmmmmm
    Ik zal jullie blijven volgen.
    Hugh en Joey ; echt niet normaal met die slang en tijger pfffff. Zou ik echt NOOIT durven. Was het erg eng?
    Geniet ervan en ik lees wel weer mooie verhalen.
    Rare dag morgen, we gaan er wat moois van maken. Ik denk aan jullie
    Dikke zoen Colette
  18. Ananda Rowena Postma:
    Lieve overburen,
    Wat is het leeg en stil als ik mijn raam uitkijk... Ik vind het ontzettend leuk om jullie verhalen te lezen en de geweldige foto's te zien. (JARLOERS) Gelukkig heb ik nog drie weken en mag ik ook op vakantie en dan naar het warme Zuid-Frankrijk buuf!!! Ben nu beetje ziekig....

Lieve Joey: Wij hadden nog een mooie snorkel set voor je... Gelukkig is het goed gekomen.
    Lieve Hugh: Dat word straks elke dag naar de Thai? Of moet papa en mama nu elke dag thais koken?

Geniet ervan en tot snel!
    Xxx Ananda
  19. Ananda Rowena Postma:
    16 juli 2013
    p.s. je kan trouwens heel mooi duiken in Thailand (AANRADER)!! en dan kunnen jullie Tijmen en mij jaloers maken...
  20. Edith:
    16 juli 2013
    Sawadee, vandaag nog geen verhaal van jullie gelezen. Maar wij zijn aangekomen in Oslo. Vlucht ging prima, binnen een paar uur liepen we in de stad. Het is bewolkt, maar warm. Hebben beetje in de stad gelopen en naar de haven geweest. Nog geen wilde beesten hier, op een paar Noren na. Straks lekker hapje eten, en bijtijds naar bed. blijf genieten.
  21. Elidia:
    Hoi muijsjes!
    Beetje laat maar ik heb me even helemaal bij gelezen. Wat een avonturen!!!! Dit gaan jullie nooit meer vergeten. Vanaf nu hou ik jullie verslag bij. Dikke kus van de hopjes!
  22. Sielia:
    16 juli 2013
    schrijf steeds vindt het hartstikke leuk vooral omdat wij ook hebben genoten in thailand.
  23. Ananda Rowena Postma:
    Hallo hallo,

Dat zal ik doen!!! Mijn tijd komt vast wel maar wanneer hahaha....

Haha ik zie Joey al lopen en onderhandelen, zakenmannetje in spee. Joey ga lekker zo door!!
  24. Ellis:
    17 juli 2013
    Sawatdi Muisjes, wat een belevenissen en dan zijn jullie nog maar op de helft!! Ik dacht pas over een week eens aan te haken om het vakantiegevoel bij mij niet aan te wakkeren, maar mijn nieuwsgierigheid naar jullie avonturen had ik nu niet meer in control! Ik herken wel iets in je verhalen, maar zeker niet het weer. Ook die zwembaden ontbraken 20 jaar geleden in de guesthouses
  25. Rie-hogenes:
    17 juli 2013
    Joey, als je zo goed kan ondehandelen, ik zoek nog een mooie zijde blouse. Alle avonturen zijn geweldig. Is HUgh zijn maag al weer in orde?
  26. Edith:
    17 juli 2013
    Sawadee, goed om te horen dat jullie een trein eerder hadden. Lazen de kop in de telegraaf (op internet) en schrokken even. Direct ook jullie bericht gezien, dus weer gerustgesteld. Wel raar idee denk ik. Hier in Oslo, alles goed, Stockholm hebben we nog niet gezien. Leuke stad, maar achterlijk duur, biertje en wijntje 10 euro (per stuk). Rustig aan dus. Prima weer, lekker op terras eten. Morgen shoppen, wou dat we hier konden afdingen en dan door naar Spitsbergen. Lauwe cola is goed voor Hugh zijn maag. Blijf genieten, pas op treinen, en lekker afdingen Joey.
  27. Corry van der bult:
    19 juli 2013
    Woensdag bij Cees de bank ,de boom met daaronder het as geplaatst. We waren allemaal erg nerveus,maar het is goed zo. Pa het reisverslag laten lezen, hij weet het dus ook. Wat een reis!!! En dat allemaal zelf geregeld. Fantastisch. Doe voorzichtig.nog een week. Xxxxxmam
  28. Corry van der bult:
    19 juli 2013
    Willen jullie nog wel naar huis? Sielia vond Thailand ook zo mooi een van haar mooiste vakanties is Hugh weer opgeknapt? Joey omi wil een mooie blouse maar misschien oma ook? Doe je best met bieden.
  29. Ananda Rowena Postma:
    19 juli 2013
    Wat een gezelligheid weer... Beterschap Hugh!!!

Ali is op dit moment niet thuis, zodra zij thuis is ga ik langs. Hier in NL is het ondertussen rond de 28 graden :-).

Olifanten zwemtocht wat geweldig!!! Joey en de meiden ;-) heerlijk om te lezen allemaal.

Geniet van het eten.
    Dikke kus!
  30. Edith:
    19 juli 2013
    Sawadwee, heerlijk om te horen. Volgens ons genieten jullie volop. Wij zijn vandaag op Spitsbergen aangekomen en lopen nu in winter jas.
  31. Edith:
    19 juli 2013
    Nog een dagje hier en dan gaan we aan boord. Kunnen we geen contact meer hebben. Blijf lauwe cola drinken voor je maag hugh. Dikke kus voor de olifanten. wij gaan op zoek naar de ijsberen. Blijf genieten.
  32. Ali:
    19 juli 2013
    Ananda heeft het even op mijn ipad gezet. Fijn dat jullie het naar de zin hebben. Geniet lekker verder. Knuf
  33. Edith:
    20 juli 2013
    Sawadee, waarschijnlijk ons allerlaatste berichtje. Morgen gaan we om 16.00 uur aan boord en zullen dan tien dagen geen bereik meer hebben. Vandaag hebben we een wandeling gemaakt tot net buiten het dorp. Verder mag je niet als je geen geweer of gids bij je hebt. We hebben een aantal vogels gespot. Nu regent het vanaf 15.00 uur al, geen tropisch buitje dus. hopelijk wordt het weer beter. Wel raar toen we vannacht uit het raam keken, was het gewoon nog helemaal licht. Blijf genieten de laatste week, Hugh al van de race af? Wat is je souvenir score tot nu toe, Joey? tot snel, gaan we lekker lang bij kletsen.
  34. Rie-hogenes:
    22 juli 2013
    Als jullie terugkomen, ga ik een paar dagen naar Haaksbergen.
    Edith heft het adres want ik ga niet naar Annie, we gaan met 5 personen naar een hotel.
    Geniet nog maar lekker van jullie laatste week. Hier is het 30 graden dus bloedheet. Maar we hebben er lang op gewacht
    dus we klagen niet. Over een paar dagen zal dat wel weer minder zijn. Groetjes en kusjes voor alemaal
  35. Francoise:
    22 juli 2013
    Zo leuk om te volgen! Leef met alle highs en lows mee, heel herkenbaar op zo'n reis. Het is hier bloed-bloed heet, als ik op mijn weer-app kijk is het nu in Nld warmer en droger dan in Thailand. Gek hoor. Zijn jullie al gebruinde muisjes aan het worden of is het vaak bewolkt? Begrijp dat we een extra koffer mee moeten nemen voor alle plastic souvenirs? X
  36. Sielia:
    23 juli 2013
    wij hadden helemaal geen probleem met de temperatuur maar wij waren er in juni.dat kan een verschil zijn .en de laatste 5 dagen waren wij in pucket dus aan zee. maar die treinreis vergeet je nooit meer net als de rest van de reis wat een land.wij hadden het met onze vrienden erover zaterdag avond zij zouden ook zo weer terug willen nu denken we na om misschien birmanie te kiezen.heel veel kusjes sielia
  37. Ananda Rowena Postma:
    26 juli 2013
    Dat snorkelen wat gaaf!!!! Tot het weekend lieve buren, ik mis jullie nu wel hoor!!!
  38. Corry van der bult:
    26 juli 2013
    Weer genoten van jullie verhalen. Is snorkelen niet verslavend? Leuk vechten met de apen.wie is sterker, je vriendjes of zij. Jammer Hugh dat je darmen steeds protesteren en OLga? Nog mooie spulletjes gezien? Met kennisjes toch nog een gezellige verjaardag gehad alleen in de morgen. Ben wel blij dat jullie zaterdag weer thuis zijn.xxxxoma
  39. Elidia:
    27 juli 2013
    Coole wereldreizigers zijn jullie!!! Wat een avonturen! Hier droomt iedereen ook van een bounty eiland. Wat een hitte in holland!!
    Tot snel wil de foto's zien!